Co Lubi Twoje Serce? - Spacer, nawet mały, ale za to systematycznie

Ile? Kiedy? Jak? Z Kim? Mój Kardiolog podpowiada:

„5 tysięcy kroków wystarczy? Czy muszę zrobić 10 tysięcy kroków dziennie? A do sklepu to się liczy? Nie, no 5 km w jedną stronę, można spokojnie się przejść! No, dobrze, skoro mówicie że trzeba, to pójdę w tym tygodniu ze dwa razy.” – można się zgubić w ilości  podejść, rad, wskazówek i wytycznych. Zgadzacie się? Chcecie wiedzieć jak to jest ze spacerami i sercem?

Przyjemność spaceru czy presja liczby kroków?

Wiemy, że wiecie. Serce lubi spacery, ruch, aktywność, sport dopasowany do Ciebie, Twojego aktualnego zdrowia i tak, namawiamy, na konsultowanie ze lekarzem form aktywności fizycznej  dopasowanej dla Ciebie. Info dla wszystkich- tych zdrowych i tych po incydentach kardiologicznych, spacer jest ważny dla każdego z nas. Nie warto ulegać żadnym presjom czy wytycznym z internetu: 10 tysięcy kroków ! To wcale może nie być właściwe dla Ciebie, a wręcz obciążające nadmiernie osobę, która do takich wysiłków nie jest przygotowana. Ba! Dla osoby z niewydolnością serca to może by być zbyt forsowne. Ważniejsze od  presji liczby kroków jest samo wprowadzenie nawyku spacerowania. Codziennie. To czy to będzie 15 minut czy 30 minut, 1 km czy 5 km to kwestia bardzo indywidualna. Najważniejsze, żeby się ruszać!

Spacer i jego wpływ na serce

To co naszym zdaniem jest niezwykle ważne żeby wiedzieć, to przede wszystkim  mieć świadomość dobroczynnego wpływu spaceru na serce. Według ekspertów z University of Leicester, 40 minut ekstra spaceru dziennie, wpływa na zmniejszenie ryzyka schorzeń serca aż o 20%. Wypracować sobie nowy, dobry nawyk spacerowania codziennie, to będzie dobre i dla Twojej głowy i dla Twojego serca, a zyska całe ciało i Twoje samopoczucie.

Cyt.„Nie chodzi o wyczynowe uprawianie sportu, który jest zresztą niewskazany dla większości pacjentów ze stwierdzonymi schorzeniami układu sercowo-naczyniowego. Chodzi o codzienną aktywność: spacer do sklepu zamiast podróży autem, spokojną pracę w ogrodzie, przechadzkę z psem, parkowanie w centrum handlowym dalej od wejścia, wysiadanie z autobusu przystanek wcześniej i spacer. Takie z pozoru drobne czynności pomagają zapobiegać skutkom siedzącego trybu życia: korzystnie wpływają na układ krążenia, wspomagają wydolność organizmu, regulują ciśnienie krwi, pomagają zapobiegać cukrzycy, otyłości, nowotworom i depresji.” *

Dr hab. med. Paweł Balsam z Kliniki Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, ekspert Sekcji Rytmu Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego przekonuje: Pacjenci ze zdiagnozowanymi schorzeniami układu sercowo-naczyniowego mogą żyć dłużej. Receptą jest zdrowy styl życia, odpowiedzialność i stosowanie się do zaleceń lekarzy”*

źrodła:

https://dzienniknaukowy.pl/zdrowie/zyc-dluzej-i-lepiej-5-zalecen-dla-sercowcow